bosmaas-down-under.reismee.nl

Van Airlie Beach naar Rollingstone

Vanochtend vertrokken we op tijd vanuit Airlie Beach. Na een ontbijt en het vogels voeren vertrokken we. We willen een mooi eind richting Cairns rijden zodat we in deze omgeving rustig het een en ander kunnen bekijken.

De tocht begon tussen de sugar cane velden door waar het opvallend was dat twee weilanden waar boeren aan het ploegen waren niet vol zaten met meeuwen zoals in Nederland maar met roofvogels.Ook veel weilanden met groente en fruit.Rijke grond en een warm klimaat.

We hadden het plan in een national park te staan. Aan het beginn van het park gebeld of er ruimte was en dat was er gelukkig. De rit met de camper begon over dikke keien en oneffen weggetjes maar dat konden we hebben. Na veel gehobbel kwamen we bij de 1e afslag van de 6 die er waren richting campingplekken aan. We waren het gehobbel wel zat en wilden niet weten hoe de wegen er verder uit zagen. Het weggetje werd smaller en smaller en de gaten werden steeds groter. Vlak voor het eindpunt was de weg zo slecht dat we niet verder durfden.

Wat is uitdagender dan in een National Park te gaan staan aan een rivier met krokodillen? Nou de weg er naar toe dus! We zijn nog wel even bij deCampsite wezen kijken. Een cirkel van 40 meter doornsee met aan een kant de rivier die nog een meter zou stijgen en dat 1 meter onder de rand zou eindigen ongeveer en geen enkele voorziening.

Achteruit terug en dat ging ook niet zonder slag of stoot. Gelukkig kwamen er twee aussies met een 4wd aan en die hebben even geholpen om inhet bos te keren. Zevonden het ook niet verstandig om met de camper hier ergens te gaan staan want soms klom het tij net iets hoger en kwamen delen van de wegen enmogelijk de campsite ook onder water. Blij dat we weer terug konden en op zoek naar een ander plekkie. Dat was wel even zweten....

We vonden een plek in Rollingstone of een freecamp aria. Een dagcamping zoals wij die kennen met gratis bbq, water en wc en kampeerplekken. Lekker gevoetbald, bbq aan en daarna lekker slapen. O ja 's avonds kwam ik op de wc nog twee gekko's tegen. Wat een grappige beestjes..

Berta Bosma

Hoi familie we hebben jullie belevenissen gevolgd .
Heel veel mooie dingen gezien en beleefd met elkaar.
Mooie foto's gemaakt.
En nu begint het dagelijkse ritme weer.
Welkom terug in Nederland