bosmaas-down-under.reismee.nl

Atherton en Herberton en de Oude Aarde Giethoorn

Vanochtend zijn we op tijd vertrokken vanaf Lake Tinaroo naar Atherton. Een kort ritje van 20 minuten met mooie uitzichten over de tablelands. We gingen de chrystal caves bekijken van een Nederlander die over de hele wereld zoekt naar crystallen. Het topstuk is een meer dan drie meter hoge amethist geode. Deze komt uit Uruguay en op de tv was te zien hoe deze naar Australie is gekomen. Mooi dat deze man al zijn vondsten tentoongesteld heeft in dit museum. Toen we souvenirs gingen kopen en we vertelden dat we uit Nederland kwamen bleek dat de Oude Aarde in Giethoorn ook van deze man is.

Na Atherton gingen we vanwege het weer, regen en mist, door naar Herberton. Hier is een museumdorp maar dan net even anders als Orvelte. Allerlei soorten winkels, oorlogstuig, trachtoren, auto's motoren, mijnwerktuigen etc etc. Genoeg te zien maar erg statisch voor de kinderen. Behalve het aan- en uitzetten van auto's, motoren en tractoren en de speeltuin speelde het park hier niet echt op in. Wel mooi om te zien maar erg veel.

Na deze twee museumbezoeken zijn we doorgereden naar Port Douglas naar de Big 4 met een prachtig waterpark voor de kinderen. Direct de zwemkleren aan en zwemmen maar.

Jannie

Hallo vakantiegangers,
Wat leuk al die verhalen en foto's, fijn dat we op deze wijze mee konden reizen. Helaas zit de vakantie er bijna op, daarom wensen wij jullie alvast een goede vlucht naar huis en tot ziens in Fryslân.