bosmaas-down-under.reismee.nl

Van Mission beach naar Paronella Park

Waar we hadden gehoopt op mooi weer en mooie stranden in Mission Beach zat het weer ons niet mee. De camping was ook niet veel bijzonders dus maar verder naar het Noorden. Na het ontbijt reden we naar de dagcamping vlakbij. Hier deden we eerst de childrens rainforest walk met nog een van 2 km voor volwassenen er achteraan.

Ronald had er nog geen genoeg van dus hij ging een wandeling van 6 kilometer door het tim o shanter national parkmaken. Digna en kids gingen naar het dorp om souvenirs te kopen en kijken naar de informatie over de cassowaries.

Na 2 uur was Ronald het park door maar waren er nog 4 km te gaan langs de weg naar het dorp. Digna was gelukkig al onderweg en dat scheelde 2 lange kilometers langs de weg.

Ronald had een mooie wandeling gedaan. Het was erg warm maar geen moeilijke wandeling geweest zonder een cassowarie te zien.

Gelukkig voor ons werden we alsnog beloond voor het vele wandelen in dit gebied. Onderweg naar Paronella Park vlak buiten Mission Beach liepen twee neushoornvogels in het weiland. Reden genoeg om de motorhome te keren en even rustig opnames te maken.

Dan Paronella Park. Een plaats waar iemand zijn droom heeft verwezenlijkt. Een spaanse immigrant die door hard werken en ondernemerschap veel geld had verdiend en zijn eigen droomhuis gebouwd heeft. Het verhaal isprachtig, zeker op de wijze zoals Mandy het kon vertellen. We hebben om 1630 de wandeling met gids gedaan en daarna 's avonds om 18.00 het nog eens dunnetjes in het donker over gedaan. Als je bedenkt dat deze man dit allemaal in zijn vrije tijd heeft gedaan is het haast niet te bevatten. Wat een geweldige plaats om geweest te zijn, op een prachtige campspot direct naast het park. Zoek het maar eens op op internet!!