bosmaas-down-under.reismee.nl

Crocodile safari

Daar gaan we weer, net als negen jaar geleden, op crocodile safari.

We worden met de bus opgehaald bij de camping, de bus is nog vrij leeg en tot onze verbazing stappen er bij het volgende hotel, voor deze hele spannende tour,een stuk of 20 echte senioren in. Een groep uit Adelaide. Leuk, dat ze dit nog doen.

Op de plek van bestemming een korte uitleg en dan de boot in. We zien eerst en paar babykrokodillen en enkele eenjarigen, maar dan het echte werk. Devrouwtjes en later ook de manne(tjes). Sommigemeer dan4 meter lang, eerst liggenze op de oeveren dan verdwijnen ze op een gegeven moment in het water en dan zie je ze helemaal niet meer. In de Australian Zoo hebben we gezien dan krokodillen gerust een meterje omhoog kunnen komen uit het water, dus de kids zitten keurig met de handjes binnen boord....

We hebben een goede dag, want we zien er veel.

We hebben een bbq lunch en daarna nog een tocht door het binnenland in enkele karren achter de tractor. De jongens vinden het eerst super leuk achter de tractor aan, maar de uitleg is nog wat lastig voor ze, als we over hobbels heen gaan en de karretjes alle kanten op gaan, hebben ze weer dikke pret.

Na de tocht krijgen we billy tea met damper, thee met brood gebakken in een pan boven het vuur. Het smaakt allemaal goed. Weer terug in de bus en op naar Airlie beach.

Omdat we op een backpackers camping staan en het weekend begint (noisy), besluiten we nog naar een andere camping te gaan net buiten Airlie beach. We hebben geluk want om 16.00 gaan ze de vogels voeren. Jesper vind het super, Lasse en Nils proberen het ook, maar een vogel op de arm is nog wat eng en bovendien hebben ze scherpe nagels. Ze houden het bij het voeren van de eenden. Jesper heeftondertussen drie rainbow parrots op zijn hoofd die vechten om het beste plekje. Een mooi gezicht.

Nog even zwemmen in het zwembad, skypen en dan is de dag weervoorbij.