bosmaas-down-under.reismee.nl

Van Rollingstone naar Mission Beach, land van de Cassowaries

Vanochtend om 8.00 zijn we vertrokken vanuit de vrije kampeerlocatie in Rollingstone. De eindbestemming van vandaag is Mission Beach en daar zijn we ook in geslaagd.

We besloten om niet te ontbijten maar direct op pad te gaan zoals we wel vaker doen. Op de navigatie een National Park ingetoetst waar we een korte wandeling wilden maken en ontbijten natuurlijk. We zouden er al binnen 8 minuten zijn. We kwamen terecht in Paluma Range National Park bij de big cristal creek. Eerst een broodje in de hand mee en naar de paradise waterhole. Daar was geen woord van gelogen want wat was dit mooi. Kristalhelder water met vissen en een schildpad tussen de rotsen. Dit smaakte naar meer dus doorgereden naar de Rock slides, een aantal cascades met watervallen. Schitterend en hier hebben we lekker gezwommen en geklommen op de rotsen.

Om 11.00 vertrokken we richting Mission Beach dat bekend staat om zijn mooie stranden maar ook om de cassowaries die hier in het wild leven en waarvan we er al een tegenkwamen op weg naar de camping. In de australian zoo hadden we ze al gezien maar dat ze je in het wild tegenkomt is ook bijzonder. Hetis de eerste dag dat het lange tijd achter elkaar regent. Hoort bij een tropisch regenwoudgebied. Het is gelukkig niet koud en papa vist na 1 mislukte poging een basketbal uit zo'n gokkast en dat vinden de jongens ook erg grappig.

Josien Wannink

Hoi,

Wat een mooie reis maken jullie! Geweldige belevenissen ook voor de kinderen en zo te lezen genieten jullie volop! Nog een hele fijne tijd gewenst met elkaar.

Groeten, Josien

Cindy Spieksma

Prachtige verhalen! Ik geniet met jullie mee! Kus voor jullie allemaal XXXXX

opa en oma santing

Wat een mooie foto's en verhalen. Wij kunnen zo alles mee beleven.

opa en oma santing

Kus,
Opa en Oma Santing

Mia Vriesema

Mooie foto's en mooie verhalen. Geniet er nog even van.

harry,jeanet en britt en amber

Mooi verhael en mooie foto,s we genieten mee hier en bedankt voor de mooie grote kaart !!!! veel plezier nog !!

de wintertjes

hoi hoi,
Wat hebben jullie een kilometers gereden. Van zuid naar noord langs de kust. Geweldig leuk om jullie avonturen te lezen. Laatste weekje, nog heel veel plezier en geniet er nog lekker van!