bosmaas-down-under.reismee.nl

Steve Irwin, the crocodile hunter

Na een vervelende dag gisteren, vanmorgenom 7.15 vertrokken uit Jacobs Well. Het was ruim een half uur rijden naar Brisbane en daar wilden we net als in Sydney de tolwegen vermijden. Dat plan was om 8.30 geslaagd maar via het hart van Brisbane was dat best wel mooi voor de zaterdagmorgen. In een van de reisboeken die we mee hebben hadden we iets zien staan over de Australian Zoo van wijlen Steve Irwin. Hier waren we aan toe! Om 10.15 waren we er al na een heerlijk ontbijt in de buitenlucht. Dat is ook zo typisch voor australie. Je hebt allemaal dagcampings en dat is op zich niet bijzonder. Wel als je weet dat je op bijna al deze dagcampings (ook in de nationale parken) gratis gebruik kunt maken van een bbq. Niet een die je zelf aan moet steken maar een metalen plaat verhit door gas die iedere morgen door de beheerder gepoetst moet worden. Daar lekker bacon en eggs op gemaakt zoals we dat eigenlijk iedere morgen doen.

Australian Zoo

Steve Irwin zijn enthousiasme leeft nog steeds. We kennen allemaal de beelden van deze markante man. Best wel kippenvel als je langs zijn memorial hall loopt.

Bij binnenkomst in het park staan er, na een paar soorten dieren gezien te hebben,ineens medewerkers metkakatoos,slangen en hagedissen in de handen om kinderen te laten ervaren en kennis te maken met deze dieren. Dat verwacht je niet.

Mooie dieren en rond de middag gaan we naar de show in een heus stadion met in het midden een watertje en grasveld. We zien roofvogels, kakatoos, een krokodil en nog veel meer dieren voorbij komen.De manier waarop dit neergezet is, is zo bijzonder en overweldigend dat Jesper, Lasse en Nils er even van onder de indruk zijn. Een Ibis die je in Emmen kunt bewonderen en hier vrij leeft poept nog even vanaf het dak naar beneden en dat was wel even schrikken als er stenen bij zitten....

Jesper, Lasse en Nils mogen kangaroos voeren en aaien enkoala's aaien. Wat een ervaring.

We rijden nadit bezoek door naar Noosa Heads waar we camping vinden met verwarmd zwembad en dichtbij een National park.

Wintertjes

Wat een geweldig mooie reis maken jullie. Een ervaring voor het leven. Moest toch even snel op google spieken wie Steve Irvin, ook al weer was. Maar ben weer op de hoogte. Geniet en verwonder van wat nog komen gaat. Veel groetjes de wintertjes.

Msrtin en Gins

Klinkt allemaal mooi! Zelfs vanuit Noorwegen worden jullie gevolgd! Blijf genieten.

martijn winter

het Ziet er leuk uit op de foto's
uit Vledder de groetjes Martijn