bosmaas-down-under.reismee.nl

Kangaroos op het strand en de Horseraces in Grafton

De voorspellingen waren slecht, regen was voorspelt. Voor mij, Ronald, begon de dag om 06.15. Vroeg uit de veren voor een lange wandeling. Ik besloot om de tocht per voet te gaan maken naar mount Bluff. Eerstprobeerde ik de vogel met zijn flitsroep vast te leggen maar wat is dat lastig zeg (wel te horen maar niet te zien in de bomen) Daar kwam de zon boven de zee. Mooie foto's hiervan gemaakt. Ik was niet als eerste op want later sprak ik een visser die al vanaf 01.30 met een zaklamp op het hoofd in de branding stond te vissen. Gelukkigwas het zijn hobby.

Smile

Ik had de eerste kangaroos al gezien toen ik hem sprak maar op dat moment gebeurde het. Ze kwamen over het strand op mij af met zijn tweeen. Al huppend en steeds dichterbij. Dat was best schrikken want dat was wel het laatste wat ik had verwacht. Toch maar even de armen omhoog om ze te laten schrikken. Volgens de visser werden ze gevoerd op de camping en rekenden ze nu ook op een hapje. Ik was sprakeloos en heb de hippende kangaroor op het strandgelukkig vast weten te leggen. Daarna de duinen in en ook daar kwam ik kangaroos tegen en veel vogels waar dit park bekend om staat. Om 9.15 bereikte ik moe maar voldaan de camping. Achteraf waren Jesper, Lasse en Nils en daardoor ook Digna al vroeg op geweest en zij hadden ook al een mooie wandeling gemaakt. Vanuit het bed in de camper konden we dekangoeroes al dichtbijzien.

Om 10.30 vertrokken we naar Grafton waar we de jaarlijkse horserace wilden meemaken. We mochten met onze sneakers en korte broekennaar binnen maar vielen wel erg uit de toon tussen alle pakken van de mannen en strakke pakjes en hoeden van de dames. Wat een evenement om mee te maken. Ik had drinken gehaald en durfde me niet meer te vertonen naal die afkeurende blikken die ik kreeg.Na 5 races hielden we het voor gezien.Toen we terugliepen kwamen welangs de startplek. Mooi om tezien hoe al de paarden in de startboxen worden gebracht endan met een bloedgang wegracen. We gingennaar Yamba voor een plek in het national park maar dat bleek niet te kunnen dus stonden we op een campingnaast de baai van Yamba.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!