bosmaas-down-under.reismee.nl

Een lange reis naar Iluka

We hadden deze dag als richtpunt Grafton genomen. Achteraf gezien erg ambitieus.

De dag begon met het feit dat we bij de afrit van de camping al twee kanten op konden en we besloten via Crowdy Head te rijden. In Crowdy Head konden we geen kant meer op behalve naar het hoogste punt rijden. Halverwege even stoppen en wat zien we... walvissen.

Deze vastgelegd en een tijdje gekeken en vervolgens weer terug en een dirt road ingereden. Dat is een niet verharde weg. Eerst gaf de navman aan dat het 6 kilometer zou duren. Na 45 minuten en veel gehobbel maar wel door een mooi Nationaal Park bereikten we de gewone weg weer. Pffff.

Aangekomen in Grafton bleek dater geen campings beschikbaar waren in verband met de jaarlijkse horseraces. Wat dan? Bushcamping, wat de jongens graag wilden ivm de bbq, was niet echt in de buurt en het was al 15.00. Toch maar doorijden naar national park bundjalung en het plaatsje Iluka. Wat was dat een geweldige plek maar daarover morgen meer. Bij aankomst op de bushcamping werden we geweldig ontvangen door een van de rangers die uiterst vriendelijk en vrolijk ons te woord stond. Op de camping liepen de wilde kangaroos lekker te grazen aan de kust en de kalkoenen pikten ook een graantje mee. De overige mensen op de camping, althans de meeste, waren net zo wild als de kangaroos. Vrij leven, tot in de late uurtjesbij het kampvuur liedjes zingen en overdag ook bij hetkampvuur praten of vissen. Hadden wij die rust maar ...De buren waren erg vriendelijke oude mensen. Na het eten lekker slapen na een vermoeiende reisdag.