bosmaas-down-under.reismee.nl

De prachtige Blue mountains

Na een lange nacht op de parkeerplaats voor het national park in Glenbrook, vertrokken we om 7.00, voordat de opzichter zou komen. Op weg naar de Wentworth falls waar we hebben ontbeten en om 8.30 gereed stonden voor onze 1e wandeling deze dag. Een mooi tocht met veel trappetjes, springstenen, natuurlijk watervallen en prachtige vergezichten over de blue mountains.Om 9.30 doorgereden naar Katoomba eendorpje centraalin de blue mountains, we zoeken een camping en om 10.30 is alles geinstalleerd. We hebben het gevoel alsof we er al een dag op hebben zitten, dus gaan even relaxen. Om 15.00 gaan we op zoek naar het treintje. We hebben een korte, maar heel steilewandeltocht door het koude regenwoud naar beneden en komen uit bij een boardwalk waar eerder de kolenmijnen waren. De drie broeders naast de drie gezusters op de foto gezet tijdens de wandeling.Hier moet de steilste trein ter wereld zijn en dat willen wenatuurlijk meemaken. Daar gaan we dan, het duurt maar vijf minuten, maar is ontzettend steil. We zijn vlakbij de camping, kijken rapunzel, eten, douchen en weer naar bed.