bosmaas-down-under.reismee.nl

Sydney

Na een koude nacht vroeg opgestaan en via de Hampdon bridge naar Campbelltown gereden. Daar de bus geparkeerd en met de trein naar Sydney gegaan. Na zo'n 20 stations, in ruim een uuren dan overdrijf ik niet, komen we aan bij sydney central station. Daar even heerlijk ontbeten en vervolgens de stad door. Natuurlijk even bij Myers geweest. Een warenhuis met 6 verdiepingen waar alles te koop is. Jesper Lasse en Nils kozen een op afstand bestuurbare Ferrari waar ze nu al een aantal dagen plezier van hebben. We liepen verder via de prachtige winkelstraten, waar we de stier tegenkwamen,daarna tussen de enorme gebouwen door richting The Opera House en Harbour bridge. Daar was het druk (zondag) maar wat een indrukwekkend moment om daar te zijn. Je ziet het altijd met oud en nieuw en nu staar je daar met zijn allen. Na een lekker ijsje hebben we door the rocks gelopen. Een oud gedeelte van sydney rondom de harbour bridge. Daarna langzaam aan weer terug naar het centrale station waar we weer alle stations stopten om gelukkig te zien dat de camper er nog stond. Het avontuur was nog niet voorbij want we moesten nog zoeken naar een slaapplek. Aan het begin van de blue mountains leek ons wel een goed idee. In Penrith konden we in het donker maar 1 camping vinden maar die was vol. Dan maar in het national park bij Glenbrook wildkamperen. Leuk bedacht maar de slagboom zat al dicht. Geen zin meer om terug te rijden dus daar maar geslapen op de parkeerplaats.