bosmaas-down-under.reismee.nl

Kangaroo Valley

Vanuit Narooma gingen we 's ochtends vroeg op pad. Eerst even lekkere broodje halen bij de bakker op de hoek en dan weer op reis. Na een paar kilometer zagen we de brandweer in actie. Wat ze deden weten we niet maar dat het gevroren had was duidelijk te zien aan de witte weilanden in de omgeving. We hadden besloten naar Kangaroo Valley te gaan. Onderweg zijn we afgeslagen bij Moruya. Ditop advies van eenbuurman op de camping die aangaf dat dit schitterend moest zijn. Het begin was zeker mooi met een brede creek naast ons. Daarna even gestopt bij eenklein baaitje.Hoge golven, twee surfers en dat was het dan ook.Toen we voor het ontbijt stilstonden aan de rand van de baai in Lilly Pilly landde er opeens een helikopter aan de rand van de baai. De man en vrouw stapten uit en gingen een kop koffie drinken in het cafe. Dit was voor ons al bijzonder maar zeker ook voor de bewoners van dit dorpje die even kwamen kijken wat er toch aan de hand was. Via Nowra gingen we naar kangaroo Valley. Een rit met veel bochten en hoogteverschillen door het regenwoud naar de plaats van bestemming. We besloten een korte wandeling te maken na de lunch. De prachtige Hampdon bridge uit begin 1900 eerst op de foto gezet.De wandeling die we gingen maken was een fietsroute en dat hebben we geweten. Zeker nadat we geen mogelijkheid zagen ergens de rivier over te steken moesten we dezelfde weg weer terug. We zagen wel een aantal wombats en veel holen van deze gravers langs de oevers onderweg. Gelukkig bood een lift uitkomst en werden we door een jongen en een meisje terug naar de camping gebracht.