bosmaas-down-under.reismee.nl

Onderweg naar Eden

We vertrekkenom 8.00. De kereltjes nog in bed met de tablets. Nils trekt het gordijn omhoog als de politie achter ons rijdt, maar gelukkig draaien ze en gaan de andere kant op. Kilometers maken door een heuvelachtig gebied. Inspannend maar een mooie tocht. We kopen lekkere broodjesonderweg.We ontbijten ditmaal in het Alfred National Park en doen de Drummer rainforestwalk. Gezocht naar de boomkikker met blauwe rug maar deze lag vast lekker onder de bladeren te slapen. Wel een mooie wandeling van 45 minuten na een heerlijk ontbijtje. Gesprokenmet een meneer en mevrouw uit Merimbula. Ook weer superaardig en geinteresseerd in jouw verhaal/vakantie. We maken nog even gebruik vanthe black hole.

We waren we overigens blij dat we Cann River haalden om we bijna out of Diesel waren. Beetje stom maar er zijn hier een stuk minder tankstations. Ondanks dat we de lange afstanden constant over de snelweg rijden bestaat deze weg gewoon uit een linkerbaan en rechterbaan, niet gescheiden door vangrail en komje via deze weg gewoon in/door het centrum van bijnaiedere plaats die je tegenkomt.

We rijden door naar Gipsy point, een prachtig meer met pelikanen. Heerlijk rustig, omdat het zo mooi is, rijden we door naar de Mallacoota, maar hier is het veel drukker en koud vanwege de wind. Wel een erg mooi uitzicht. We besluiten door te rijden naar Eden. Bij de tourist informatie boeken we voor morgenochtend een boottocht waar we mogelijkwalvissen zien.Om 15.30 arriveren we op de camping.We spelen een potje voetbal en rummikuben Ronald gaat op de fiets nog even naar de winkel (met helm). We hebben een camping aan het meer.