bosmaas-down-under.reismee.nl

We zijn weer een stuk verder, maar eerst Wilson Promontory

Vanuit Philip Island gingen we naar Wilsons Promontory. Dit stukje Australie is een enal natuur.

Onderweg bij Agnes Falls ontbeten in de camper en een korte wandeling gemaakt. Onderweg, maar al in het national park kwamen we in een keer een Kangaroe tegen. Hij was voorzien van talrijke kleurrijke oormerken en een prachtige groenzwarte halsband. Naar Wilson P keek een wombat of we wel scherp waren en stak rustig over de weg. Gelukkig zagen we hem op tijd.

Na aankomst bij camping Tidal River hebben we een prachtige wandeling gemaakt over het strand waar hoge golven een waar spektakel boden en je elkaar haast niet kon verstaan. 's avonds hebben we een wandeling gemaakt op zoek naar possums en wombats. Geen possum te vinden maar een overvloed aan wombats op de grasvelden van de camping. Ruiken ze eten dan schroomen ze niet om dwars door je tentdoek te gaan, gelukkig zijn wij in de camper. Na een koude nacht gingen we vroeg op en verder via sale en bairnsdale naar Lake Entrance. De kangoeroe liep nog steeds op dezelfde plek maar was nu met nog een tiental anderen aan het eten. Even verderop kwamen we een vijftal emoes tegen. Prachtig.